Deelnemers aan Fm Portal® Veiligheid gebruiken Fm Portal® Online om de status van hun veiligheidsvoorzieningen, zoals de brandmeldinstallatie, blusmiddelen en alarminstallatie, in een gebouw efficiënt te monitoren. Specificaties van afzonderlijke veiligheidsvoorzieningen en actuele check-ups worden ingevoerd in het digitale systeem. Diverse betrokkenen kunnen deze gegevens raadplegen en afhankelijk van hun autorisatie aanpassen. Hierdoor ontstaat een up-to-date logboek.
Alle bestanden ten aanzien van veiligheid zijn in Fm Portal® Online vanaf elke locatie digitaal te raadplegen, verzenden of printen. Denk aan gebruiksvergunning/melding, onderhoudscontracten, ontruimingsplan met oefeningen, vluchtwegplattegronden, tekeningen van installaties, het huurcontract, vergunningen en certificaten.
Dit zorgt voor meer inzicht in de veiligheidssituatie, vergroot de reactiesnelheid in geval van calamiteiten en maakt veel processen een stuk efficiënter. Zo verzendt het hoofd BHV de ontruimingsplannen eenvoudig aan nieuwe medewerkers of bezoekers. De brandweer vindt bij een controle van uw locatie direct de benodigde informatie. En na een schade heeft uw verzekeraar snel alle gegevens paraat.